Excellence and Innovation in Learning and Teaching - Open Access

2 fascicoli all'anno, ISSNe 2499-507X

Immagine della testata ella rivista

Open access journal Peer reviewed journal
2 issues per year

Editorial Board
 - Editorial Policies | Submit a paper

Classified "A" by ANVUR in the fields 11/D1, 11/D2

- Click here to receive email notifications of new issues added to the journal -

 


Vol 5, N° 1 (2020): Promozione e sviluppo di competenze nei contesti scolastici, universitari e formativi

Sommario

Saggi e ricerche

La revisione dell’istruzione professionale: giovani, orientamento, competenze trasversali e occupabilità PDF
Rossana Sicurello
Il tutor esterno nei PCTO (Percorsi per le Competenze Trasversali e l’Orientamento): maestro invisibile alla ricerca di circolarità fra teoria e prassi PDF
Cinzia Zadra
Sviluppare le competenze dei docenti universitari nella prospettiva del formative assessment: una ricerca valutativa su un intervento formativo rivolto a docenti delle Università del Myanmar PDF
Andrea Ciani, Alessandra Rosa
Metodi e strategie didattiche esperienziali all’Università per incoraggiare un approccio play-based nella scuola dell’infanzia e primaria PDF
Daniela Frison

Esperienze e pratiche

TEACH-POT: Provide Opportunities in Teaching PDF (English)
Maria Giulia Ballatore, Ettore Felisatti, Laura Montanaro, Anita Tabacco
Educazione emotiva e linguaggio interculturale PDF
Anna Di Giusto
Educazione estetica e politica: l’indirizzo CrEA, una sfida per una scuola multiculturale PDF
Maria Cristina Mecenero


Excellence and Innovation in Learning and Teaching - Open Access Peer Reviewed Journal
ISSNe 2499-507X

This journal applies the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - No Derivatives 4.0 License (CC BY-NC-ND 4.0) to works published, in order to facilitate free immediate access to, and unrestricted reuse of, original works of all types. Under this license, authors agree to make articles legally available for reuse, without permission or fees, for virtually any purpose. Anyone may copy, distribute or reuse these articles, without modifying them, as long as authors and original sources are properly cited.