Vol 10, No 2 (2019)

ESS - Giovani, studenti e infiniti mondi

Table of Contents

Editoriale/Editorial

Giovani, studenti e infiniti mondi PDF (Italiano)
Michele Corsi, Massimiliano Stramaglia, Adrian-Mario Gellel
Young people, students and infinite worlds PDF
Michele Corsi, Massimiliano Stramaglia, Adrian-Mario Gellel

Giovani, studenti e infiniti mondi

Are Disney Characters ‘Frozen’ in Stereotypes? An Intersectional Analysis of Frozen PDF
Anna S. Rogers
Pedagogic commitment and prospects for integration of persons with disabilities into the labour market PDF
Roberta Caldin, Valeria Friso
(Dis)orientamento politico e precarietà lavorativa come fattori di rischio di esclusione sociale: i giovani italiani tra crisi e prospettive. Uno studio di caso PDF (Italiano)
Grazia Romanazzi
Young people with disabilities and infinite worlds: Potential for a transdisciplinary reflection PDF
Maria Beatriz Rodrigues, Tatiane Martins Cruz Pirotti, Catia Giaconi, Noemi Del Bianco
Competenza ad agire insieme e senso di iniziativa: il tirocinio per attraversare i confini tra studio e lavoro PDF (Italiano)
Fabrizio d'Aniello
I giovani di oggi e la domanda formativa PDF (Italiano)
Elsa M. Bruni
Theoretical and Methodological Elements of an Inclusive Approach to Education PDF
Antonello Mura, Antioco Luigi Zurru, Ilaria Tatulli
University, Education and Professional Identities. The Case Study of Special Education Postgraduate Courses for the Didactic Support of Students with Disabilities. PDF
Gianluca Amatori
L’Università tra apprendimento e occupabilità PDF (Italiano)
Alessandra Lo Piccolo
Self-perceived employability and implications for learning design: An exploratory case study PDF
Gigliola Paviotti
Urban Ticass: università, scuola e territorio alla scoperta della città PDF (Italiano)
Rosita Deluigi, Giuseppe Capriotti
Trasformazioni sociali, affettivizzazione della sfera pubblica e ricerca di senso PDF (Italiano)
Sergio Salvatore, Arianna Palmieri, Filippo Pergola, Ruggero Andrisano Ruggieri
Learning Analytics as a tool in academic learning contexts: Possible impacts on social inclusion PDF
Umberto Zona, Martina De Castro
Quale università alle soglie del 2020? PDF (Italiano)
Tommaso Farina
Riferimenti teoretici per l’interpretazione dei modelli di insegnamento della pedagogia PDF (Italiano)
Rossana Adele Rossi
Costruire infiniti mondi professionali. Prospettive trasformative PDF (Italiano)
Loretta Fabbri, Alessandra Romano
Giovani a bassa generatività: la transizione alla vita adulta tra crisi, paura e progettualità PDF (Italiano)
Grazia Romanazzi

Articles

The elementary forms of digital culture. Knowledge, connections and sociality PDF (Français)
Vincenzo Susca
Dal bambino libero all’uomo autonomo: educare alla scelta attraverso il metodo Montessori PDF (Italiano)
Grazia Romanazzi
The right to independent living for adult people with disabilities and emancipatory opportunities in Italy PDF
Luca Decembrotto

Alia

Sul senso del limite nell’educazione affettiva del bambino PDF (Italiano)
Tommaso Fratini

Book reviews/Recensioni

R. Biagioli, J. Gonzàlez-Monteagudo, C. Petruzzi, 2018 "Ruolo e formazione degli educatori - Papel y formaciòn de los educadores" PDF (Italiano)
Antonella Rognini
M. Caputo, G. Pinelli (a cura di). Arte, religiosità, educazione. Esplorazioni e percorsi PDF
Tommaso Farina
M. Caputo (a cura di). Oltre i "Paradigmi del Sospetto"?. Religiosità e Scienze Umane PDF
Tommaso Farina


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.

Education Sciences & Society - Open Access Peer Reviewed Journal
ISSNe 2284-015X | AUT. TRIB. MILANO N. 80 DEL 13/07/2016

This journal applies the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - No Derivatives 4.0 License (CC BY-NC-ND 4.0) to works published, in order to facilitate free immediate access to, and unrestricted reuse of, original works of all types. Under this license, authors agree to make articles legally available for reuse, without permission or fees, for virtually any purpose. Anyone may copy, distribute or reuse these articles, without modifying them, as long as authors and original sources are properly cited.