Vol 5, N° 2 (2020)

Docenti, sviluppo professionale e didattica: riflessioni sulle nuove sfide per l'insegnamento e l'apprendimento

Sommario

Saggi e ricerche

The evaluation of faculty development programs in the United States. A fifty-year retrospective (1970s-2020) PDF
Mary Deane Sorcinelli
Oltre l’era Covid-19: dall’emergenza alle prospettive di sviluppo professionale PDF
Loredana Perla, Ettore Felisatti, Valentina Grion, Laura Sara Agrati, Rosa Gallelli, Viviana Vinci, Ilenia Amati, Roberta Bonelli
El incremento de las desigualdades educativas producido por la pandemia del coronavirus PDF
Mercedes López-Aguado
Interazioni e-tutor-studenti e successo formativo: un’analisi dei dati nel contesto dell’educazione superiore online PDF
Paolo Raviolo
Differenze di genere nella percezione e valutazione delle fake news: uno studio di caso con studenti di scuola secondaria di secondo grado PDF
Daniele Agostini, Corrado Petrucco

Esperienze e pratiche

Formazione degli insegnanti sulle TIC in Italia: una proposta formativa seguendo il modello formativo della Castiglia y León (Spagna) PDF
Marta Sanz-Manzanedo, Fernando Lezcano-Barbero


Excellence and Innovation in Learning and Teaching - Open Access Peer Reviewed Journal
ISSNe 2499-507X

This journal applies the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - No Derivatives 4.0 License (CC BY-NC-ND 4.0) to works published, in order to facilitate free immediate access to, and unrestricted reuse of, original works of all types. Under this license, authors agree to make articles legally available for reuse, without permission or fees, for virtually any purpose. Anyone may copy, distribute or reuse these articles, without modifying them, as long as authors and original sources are properly cited.