Table of Contents
Editoriale/Editorial
Beyond the borders: Processes and products of social and academically inclusive practices | |
Michele Corsi, Catia Giaconi, Gabrielle Miller, Maria Beatriz Rodrigues |
Alia
Legalità e giustizia per un’etica della responsabilità. Percorsi possibili a scuola e in famiglia | PDF (Italiano) |
Grazia Romanazzi |
Articoli/Articles
From segregation to protagonism. The great lesson of young blind people in Italy. | |
Roberta Caldin |
ICF and SEN: a National project for identification toward quality of life model | |
Paola Damiani, Cristiana D'Anna, Filippo Gomez Paloma |
Moving Beyond Inclusion to Participation: Essential Elements | |
Toby M Long |
Quality of Life and intellectual disability: Implementing the POS Scale in a case study | |
Noemi Del Bianco, Francesca Accorsi |
“Nuovi” sguardi alla disabilità e “vecchie” pratiche: un processo a due velocità. Dall’inserimento all’inclusione in ambito universitario | PDF (Italiano) |
Alessia Cinotti |
A Model Program for the Success of College Students with Attention and Learning Disorders | |
Cynthia Demetriou, Gabrielle Miller, Laurel G Mason, Christine Salvesen |
Inclusione e Università: il progetto “dislessia e lingua cinese” | PDF (Italiano) |
Catia Giaconi, Simone Aparecida Capellini, Giorgio Trentin, Maria Beatriz Rodrigues, Federica Angelelli, Sofia Cestola, Chiara Marresi, Ilaria D'Angelo |
Un profilo inclusivo per il docente di sostegno in formazione: l’efficacia del corso di specializzazione dell’Ateneo di Torino | PDF (Italiano) |
Rosa Bellacicco |
Gli organizzatori dell’azione didattica: un confronto tra docenti in servizio e studenti in formazione pre-service | PDF (Italiano) |
Maila Pentucci, Chiara Laici |
La ‘variabilità linguistica’ del costrutto di Qualità della Vita. Uno studio sugli atteggiamenti degli operatori del servizio di orientamento | PDF (Italiano) |
Laura Sara Agrati |
Family relationships and behavioral disorders. Resilient resources for quality of life. | |
Gianluca Amatori |
Educare alla legalità per prevenire la devianza | PDF (Italiano) |
Grazia Romanazzi |
Empowerment journeys of women with disabilities: A case-study | |
Arianna Taddei |
Accessibility to Cultural Heritage, some project outcomes | |
Marinella Muscarà, Chiara Sani |
Inclusive arts: Meanings and practices | |
Noemi Del Bianco, Sacha Grocholewska-Iwanejko |
Corporeità, movimento e benessere: il potenziale educativo di itinerari motorio-sportivi inclusivi giovanili | PDF (Italiano) |
Carmen Palumbo, Antinea Ambretti, Giovanna Ferraioli |
Book reviews/Recensioni
In Azione. Prove di Inclusione | PDF (Italiano) |
Ilaria D'Angelo |
L'insegnante efficace. Promuovere le competenze socioemotive per l'inclusione | PDF (Italiano) |
Manuela Crescimbeni |
Education Sciences & Society - Open Access Peer Reviewed Journal
ISSNe 2284-015X | AUT. TRIB. MILANO N. 80 DEL 13/07/2016
