Education Sciences & Society - Open Access Journal

2 issues per year, ISSN 2038-9442

Open access journal Peer reviewed journal 2 issues per year

Editors-in-chief
: Michele Corsi, Pier Giuseppe Rossi - Editorial Policies | Submit a paper

Classified "A" by ANVUR in the fields 11/D1, 11/D2

- Click here to receive email notifications of new issues added to the journal -

 


Vol 10, No 1 (2019): ESS - Disabilità e Qualità della Vita: percorsi e progetti per l’inclusione universitaria e sociale

Table of Contents

Editorial/Editoriale

Beyond the borders: Processes and products of social and academically inclusive practices PDF
Michele Corsi, Catia Giaconi, Gabrielle Miller, Maria Beatriz Rodrigues

Alia

Legalità e giustizia per un’etica della responsabilità. Percorsi possibili a scuola e in famiglia PDF (Italiano)
Grazia Romanazzi

Articles

From segregation to protagonism. The great lesson of young blind people in Italy. PDF
Roberta Caldin
ICF and SEN: a National project for identification toward quality of life model PDF
Paola Damiani, Cristiana D'Anna, Filippo Gomez Paloma
Moving Beyond Inclusion to Participation: Essential Elements PDF
Toby M Long
Quality of Life and intellectual disability: Implementing the POS Scale in a case study PDF
Noemi Del Bianco, Francesca Accorsi
“Nuovi” sguardi alla disabilità e “vecchie” pratiche: un processo a due velocità. Dall’inserimento all’inclusione in ambito universitario PDF (Italiano)
Alessia Cinotti
A Model Program for the Success of College Students with Attention and Learning Disorders PDF
Cynthia Demetriou, Gabrielle Miller, Laurel G Mason, Christine Salvesen
Inclusione e Università: il progetto “dislessia e lingua cinese” PDF (Italiano)
Catia Giaconi, Simone Aparecida Capellini, Giorgio Trentin, Maria Beatriz Rodrigues, Federica Angelelli, Sofia Cestola, Chiara Marresi, Ilaria D'Angelo
Un profilo inclusivo per il docente di sostegno in formazione: l’efficacia del corso di specializzazione dell’Ateneo di Torino PDF (Italiano)
Rosa Bellacicco
Gli organizzatori dell’azione didattica: un confronto tra docenti in servizio e studenti in formazione pre-service PDF (Italiano)
Maila Pentucci, Chiara Laici
La ‘variabilità linguistica’ del costrutto di Qualità della Vita. Uno studio sugli atteggiamenti degli operatori del servizio di orientamento PDF (Italiano)
Laura Sara Agrati
Family relationships and behavioral disorders. Resilient resources for quality of life. PDF
Gianluca Amatori
Educare alla legalità per prevenire la devianza PDF (Italiano)
Grazia Romanazzi
Empowerment journeys of women with disabilities: A case-study PDF
Arianna Taddei
Accessibility to Cultural Heritage, some project outcomes PDF
Marinella Muscarà, Chiara Sani
Inclusive arts: Meanings and practices PDF
Noemi Del Bianco, Sacha Grocholewska-Iwanejko
Corporeità, movimento e benessere: il potenziale educativo di itinerari motorio-sportivi inclusivi giovanili PDF (Italiano)
Carmen Palumbo, Antinea Ambretti, Giovanna Ferraioli

Book reviews/Recensioni

In Azione. Prove di Inclusione PDF (Italiano)
Ilaria D'Angelo
L'insegnante efficace. Promuovere le competenze socioemotive per l'inclusione PDF (Italiano)
Manuela Crescimbeni


Education Sciences & Society - Open Access Peer Reviewed Journal
ISSNe 2284-015X | AUT. TRIB. MILANO N. 80 DEL 13/07/2016

This journal applies the Creative Commons Attribution - Non-Commercial - No Derivatives 4.0 License (CC BY-NC-ND 4.0) to works published, in order to facilitate free immediate access to, and unrestricted reuse of, original works of all types. Under this license, authors agree to make articles legally available for reuse, without permission or fees, for virtually any purpose. Anyone may copy, distribute or reuse these articles, without modifying them, as long as authors and original sources are properly cited.